Retour, ruilen, voorwaarden en procedure terugbetaling
Mijn retour
Niet tevreden? Wil je toch liever een andere maat? Hier kun je lezen hoe je een artikel uit je bestelling kunt retourneren of ruilen. Niet vergeten dat je dit binnen 14 dagen nadat je je bestelling ontving, moet doen. Als de 14 dagen zijn verstreken vanaf dat je je bestelling ontving, kunnen we je helaas geen terugbetaling of omruiling meer bieden.
Let er wel op om in aanmerking te komen voor retournering, moet het artikel ongebruikt, schoon en in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen. We raden je aan het artikel te passen met ondergoed of een inlegkruisje. Uw artikel moet in de originele verpakking zitten. Lees voor meer informatie hieronder over de acceptatie van een retour het kopje: Procedure terugbetaling.
Daarnaast ben jij als klant verantwoordelijk voor de retour tot het moment waarop ons magazijn de retourzending ontvangen en verwerkt heeft. Zorg er dus voor dat je het artikel goed verpakt en dat je het verzendbewijs goed bewaart, totdat je van ons de bevestiging hebt gehad dat de retour is ontvangen en verwerkt. Het duurt meestal ongeveer 3-5 werkdagen voordat een retour bij ons terugkomt en verwerkt wordt.
Het adres waar je retour pakketje naar toe stuurt is:
Ter attentie van: Yash Mine
Steenheuvelsestraat 10
6578 AC Leuth
Nederland
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
Ja, de retourkosten zijn voor eigen rekening.
Hebben jullie mijn retour al ontvangen?
Je krijgt via e-mail een ontvangstbevestiging van ons magazijn toegestuurd zo gauw je retourzending daar ontvangen en gecontroleerd is. Dit kan soms tot wel 3-5 dagen na de dag dat je het pakketje afgaf bij de DPD, DHL parcel shop of PostNL punt, duren. Bewaar het verzendbewijs van DPD, DHL of PostNL goed, totdat je deze bevestiging hebt gekregen.
Hoe kan ik een artikel retourneren?
Na contact met ons, ontvang je een mail met daarin een retourbon. Vul deze in en leg hem bij de artikelen die je retourneert, indien mogelijk in de originele verpakking. Sluit de verpakking goed af. Noteer ons bovenstaand retouradres op de buitenkant van de verpakking. Geef het pakket af bij een DHL Parcelshop, DPD of PostNL servicepunt bij je in de buurt en zeg het personeel dat het om een retour aan Yash Mine gaat. Je ontvangt van het personeel een verzendbewijs. Bewaar dit verzendbewijs goed, totdat je van ons de bevestiging hebt gekregen dat de retour is ontvangen en verwerkt. Kijk op DPD of DHLPARCEL.NL of PostNL.nl voor de dichtstbijzijnde DPD, DHL Parcelshop en PostNL servicepunt.
Ruilen
Heb je een verkeerd of beschadigd artikel gekregen, of ondervind je problemen met het versturen van de retour? Neem dan alsjeblieft eerst contact op met ons zodat we je hier op de juiste manier mee kunnen helpen. Dit kan via ons contactformulier op de website, de facebook-chat of een persoonlijk bericht via Instagram.
Als je het artikel wilt ruilen voor een andere maat dan krijg je het product toegestuurd zodra de retourzending door ons is ontvangen.
Het voordeel met ‘Ruilen’ i.p.v. normaal ‘Retourneren’ is dat de kosten voor het retourneren van het originele artikel komen te vervallen.
LET OP: Ruilen kan alleen voor hetzelfde artikel met een andere maat! Wij accepteren géén ruilprocedure voor een ander artikel!
Hoe kan ik ruilen?
Vink bij het invullen van je retourbon het hokje ‘Ruilen’ aan en noteer vervolgens de nieuwe maat. Retourneer het artikel dat je wilt ruilen op de normale wijze. Zodra de retourzending door ons is ontvangen, sturen wij het artikel met de nieuwe maat naar je toe. De retourkosten uit je originele bestelling wordt na ontvangst ervan op de normale wijze terugbetaald.
Heb je een verkeerd of beschadigd artikel gekregen, of ondervind je problemen met het versturen van de retour? Neem dan alsjeblieft eerst contact op met ons zodat we je hier op de juiste manier mee kunnen helpen. Dit kan via ons contactformulier op de website, de facebook-chat of een persoonlijk bericht via Instagram.
Terugbetaling
Let op, als klant ben jij verantwoordelijk voor de retour totdat we het pakje hebben ontvangen en verwerkt, dus zorg ervoor dat je het verzendbewijs goed bewaart, totdat je van ons de bevestiging hebt gehad dat de retour is ontvangen en verwerkt. Het kan tot 5 dagen na de datum van verzenden duren voordat een retour bij ons binnenkomt en wordt verwerkt.
Wanneer wordt mijn retour terugbetaald?
Het duurt meestal 3-5 dagen vanaf de dag dat je je retour verstuurde voordat een retourzending vanuit Nederland bij ons magazijn terugkomt en door ons personeel verwerkt en gecontroleerd wordt. Zo gauw dit gebeurd is, krijg je via e-mail een ontvangstbevestiging van ons magazijn toegestuurd. Op dat moment starten we ook de procedure voor de eventuele terugbetaling van je tegoed.
De duur van deze procedure varieert per betaalwijze:
-
iDEAL
1-5 werkdagen. Terugbetaling gebeurt naar dezelfde bankrekening als waarmee betaald werd.
-
Creditcard
1-5 werkdagen. Terugbetaling gebeurt naar dezelfde creditcard als waarmee betaald werd.
Procedure terugbetaling:
Zodra we uw geretourneerde artikel(en) hebben ontvangen, controleren wij het artikel op of het ongebruikt, schoon en in dezelfde staat zijn als waarin je het hebt ontvangen en u laten weten dat we het artikel hebben ontvangen. We zullen u onmiddellijk op de hoogte stellen van de status van uw terugbetaling na inspectie van het artikel.
Mochten wij een artikel retour ontvangen die niet aan onderstaande retourvoorwaarden voldoet, kunnen we deze helaas niet als retour accepteren. We zullen opnieuw verzendkosten in rekening brengen om het artikel naar je terug te sturen.
Retourvoorwaarden:
• Artikelen dienen binnen 14 dagen geretourneerd te worden na ontvangst.
• De kosten van de retourzending zijn voor de klant.
• De bestelling dient in originele verpakking geretourneerd te worden.
• Het artikel dient compleet en in originele staat te zijn.
• Het artikel mag niet gedragen, gewassen of beschadigd zijn.
• De labels dienen aan het artikel bevestigd te zijn.
• Pas op met make-up: een artikel met make-up vlekken wordt niet retour genomen.
• Bestellingen die buiten het retourtermijn van 14 dagen vallen, worden niet retour genomen.
• Er wordt geen was garantie gegeven. Ontstane problemen na het wassen zijn op eigen verantwoordelijkheid.
• Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.
Als uw retourzending is goedgekeurd, zullen we een terugbetaling aan u starten via de oorspronkelijke betalingsmethode. U ontvangt het tegoed binnen een bepaald aantal dagen, afhankelijk van het beleid van uw kaartuitgever.
Als je na een paar dagen nog steeds je terugbetaling niet hebt ontvangen, neem dan eerst contact op met je bank. Het kan even duren voordat uw teruggave officieel is geplaatst. Als je dit allemaal hebt gedaan maar je terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op.